Ennedi Kaya Resimleri

İlk resimler tek renkliydi, insanları hayvanlarıyla çalışırken temsil ediyordu ve birçoğuna yürürken ve koşarken av teçhizatı gösterildi. Bu tasvir, Afrika’da MS 2. yüzyıldan MS 1000 yılına kadar bir dönem olan Demir Çağı’nın başlarında yaşam tarzı türlerini vurguladı. Zaman ilerledikçe, görüntüler çok daha renkli hale geldi. Ayrıca, seçkin hiyerarşiler nedeniyle yoğunlaşan kavgadan kaynaklanmış olabilecek daha birçok savaş silahı da gösterildi. Bu tür silahlarla azalan su ve mera nedeniyle değişen bir iklim belirtilmiş olabilir.

Evcil hayvanlar, Ennedi Yaylası’nda tasvir edilen eserlerin yaklaşık% 55’ini oluşturuyordu. Bununla birlikte, kaya sanatı evcilleştirilmiş sığırlar üzerinde en büyük vurguya sahipti. Aslında Murdi, araştırmacılar bir yerde, kaya sanatı arasında bulunan insanların ve hayvanların sıklığını ortaya koydu. Sığırlar toplam resimlerin% 50’sinden fazlasını oluşturuyor,% 10 civarı kapriler ve% 5 civarı köpeklerden oluşuyordu. Keşfedilen ilk kaya resmi, sığır tarafında iki maskeli insan gösteren “Apollon Garamante” idi. Sığırların, özellikle büyük bir nüfusa sahip olan longhorn sığırları arasında, eşsiz boynuzları olduğu düşünülmüştür. Örneğin, bazı hayvan lir şeklinde boynuzları verildi. Sığırların Ennedi yaylaları üzerinde büyük finansal, kültürel ve çevresel etkileri olduğu biliniyordu. Ayrıca bu hayvanları kişiselleştirmek için farklı paltolar verildi ve Chiguéou II sahası da dahil olmak üzere bazı alanlarda kaya sanatı, abartılı geometrik tasarımlarda sığır figürleri içeriyor. Tüm yaylalarda sığır bulunurken, atlar gibi diğer hayvanlar bulunamamıştır. Bulunan diğer evcil hayvan türleri arasında ovidler ve köpekler bulunmaktadır.

Demir Çağı boyunca, insanlar resimlerinde develer ve özellikle atlar göstermeyi seçerek daha göçebe bir yaşam tarzında hayatta kaldılar. Bununla birlikte, bu hayvanlar inekler gibi farklı katlarla bireyselleştirilmemiştir. Ayrıca, sığır resimleri hayvanları statik olarak tasvir ederken, atlar dörtnala hayvanlar olarak gösterilir ve sanata sanatsal bir kalite kazandırır. Bazı yeni resimler arasında arabaları olan atlar vardı. Atların pastoralistler üzerinde daha az etkisi nedeniyle sanatta sığır gibi diğer hayvanlar kadar sergilenmediğine inanılmaktadır. Develer de diğer hayvanlardan daha fazla harekete sahip olarak tasvir edildi.

Vahşi hayvanlar da sanatta dini ve efsanevi anlamları için tasvir edilmiştir. Zürafalar en yaygın görülen vahşi hayvanlardı ve en çok avcı-toplayıcı dönemlerinde ifade edildi. Ayrıca, genellikle çiftler veya yalnızlar olarak yaşadığı için gergedanların tipik davranışları için alışılmadık olan yuvarlak başlı insanların yanında çok sayıda gergedan hazırlandı.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.