Palenque Astronotu
Yazıtlar Tapınağı'ndaki büyük oyma taş lahit kapağı, Klasik Maya sanatının eşsiz bir parçasıdır . Ancak ikonografik olarak, haç tapınaklarının büyük duvar panelleri ve dünya ağaçlarına odaklanan Yapraklı Haç ile yakından ilgilidir.
Yazıtlar Tapınağı’ndaki büyük oyma taş lahit kapağı, Klasik Maya sanatının eşsiz bir parçasıdır . Ancak ikonografik olarak, haç tapınaklarının büyük duvar panelleri ve dünya ağaçlarına odaklanan Yapraklı Haç ile yakından ilgilidir. Kapağın kenarlarının etrafında, güneş, ay ve yıldız için olanlar da dahil olmak üzere kozmolojik işaretlere sahip bir bant ve değişken rütbeli altı asilzade başkanı bulunmaktadır. Ana imge haçlı bir dünya ağacının görüntüsüdür.. Pakal’ın altında önden bakılan göksel, iki başlı bir yılanın başlarından biridir. Hem kral hem de üzerinde durduğu yılan kafası, ölülerin alanına / girişlerine sinyal vermek için ortak bir ikonografik cihaz olan bir mezar yılanının açık çeneleri tarafından çerçevelenir. Kral, Tonsured mısır tanrısının özniteliklerini – özellikle göğüste bir kaplumbağa süsü – giyer ve yeniden doğumu gösterebilecek tuhaf bir duruşta gösterilir. Kapağın yorumlanması tartışmalara yol açmıştır. Linda Schele , Pakal’ın Samanyolu’ndan güney ufkuna düştüğünü gördü.
Pakal’ın mezarı, Erich von Däniken’in 1968 en çok satan Tanrıların Savaş Arabaları’nda ortaya çıkmasından bu yana eski astronot hipotezlerinin konusu olmuştur ? . Von Däniken, lahit kapağının bir çizimini tekrarladı, yanlış bir şekilde ” Copán ” dan etiketlendi ve Pacal’ın pozunu 1960’larda Project Mercury astronotlarınınkiyle karşılaştırdı . Von Däniken, altındaki çizimleri roket olarak yorumlar ve antik Maya üzerinde dünya dışı bir etkinin olası kanıtlarını sunar.
Bu çerçevenin ortasında oturan, öne doğru eğilmiş bir adam var. Burnunda bir maske var, bazı kontrolleri manipüle etmek için iki elini kullanıyor ve sol ayağının topuk farklı ayarlarla bir tür pedal üzerinde. Arka kısım ondan ayrılır; karmaşık bir sandalyede oturuyor ve tüm bu çerçevenin dışında, egzoz gibi küçük bir alev görüyorsunuz.
Bu oyma en tezahürü bir başka örneği pseudoarchaeology tarafından tanımlanmasıdır José Argüelles’e “Pacal ait Votan “daha yakından döngüsünün” gibi davranacağını “Valum Votan,” adlı bir vücut bulan biri olarak” 2012 yılında Argüelles’e da anlamlıdır (bir olayın “” 13 Ay “takvimi). Daniel Pinchbeck , 2012: Quetzalcoatl’ın Dönüşü (2006) adlı kitabında Pakal’a atıfta bulunarak “Votan” adını da kullanıyor.