Kanatlı Cin

Kanatlı cin , Asur heykel ikonografisinde tekrar eden bir motif için geleneksel bir terimdir. Kanatlı geni genellikle kuşların kanatlarını kullanan sakallı erkek figürlerdir. Genii, eski Asur sanatında yeniden ortaya çıkan bir özelliktir ve en çok saraylarda veya telif yerlerinde görülür. Dehaların var olduğu en önemli iki yer Ashurnasirpal II’nin sarayı Kalhu ve Sargon II’nin sarayı Dur-Sharrukin idi.

Duvarların kabartmalarında, tapınaklar ve saraylar boyunca çok çeşitli şekillerde ortaya çıkarlar. Geni kabartmada üç yaygın üslup eğilimi vardır. İlk önce boynuzlu bir kask takan sakallı, kanatlı figürler var. Sonra kask yerine bir diadem takan sakallı, kanatlı figürler var. Sonunda kuş kafalı kanatlı, kaslı, erkek figürler var. Genellikle diademlerinde ve / veya bileklerinde rozetlerle süslenirler . Çoğu zaman püsküllü bir etek ile kısa kollu, diz boyu bir tunik giyerler. Tunik üzerinde, yakın bacağını kaplayan, vücudun etrafına saran ve sol omzu örten, ucu beline asılarak ayak bileği uzunluğunda saçaklı bir şal bulunur.

Bu Genii’ın bütün olarak bilinen varlıklar olarak yorumlanmıştır antediluvian bilgeler veya apkallu içinde Akkad . Onlar, tanrısal bir insanlık kuşağı sırasında var olan varlıklardır. Bu varlıklar Tanrı Enki ile yakından ilişkiliydi . Antediluvian çağında insanlık “kaplandı” ya da daha yaygın olarak büyük sel olarak adlandırıldı ve sakinler saflaştırıldı ve yeryüzünü görünmez bir geni olarak dolaştı. Ayrıca apkallus’a , enki / Ea’nın yeraltı tatlı su bölgesi Apsû’ya gönderilen ve hükümdar tanrı Marduk tarafından gönderilen saflaştırılmış insanlar olarak başka referanslar da vardır.

Dolaplarının yanı sıra, genii birkaç farklı işlev sembolüyle yaratıldı. Küçük bir dörtlü taşıyan birkaç dahi gösterilmiştir. Bu küçük yaratık, muhtemelen bir geyik yavrusu veya ceylan, bir günah keçisinin temsili olarak yorumlanmıştı . Bu yaratık şeytan kovulmuş bir iblis ruhunu içermek için kullanıldı. Cinler, kral ve halkı için doğaüstü koruyucu güçlerini göstermek için dörtlü tutardı. Bu sembolün diğer yorumu, bolluk ile ilişkilendirilmesiyle yatmaktadır. Dörtlü tutulan cinler, krallığın bolluğu ve adı geçen bolluk üzerindeki korunması için ilahi muhakemeyi temsil eder.

Geniğin diğer tasvirleri onlara bir çam kozalağı ve bir kova gibi görünen şeyleri tuttuklarını gösteriyor. Bu iki unsur genellikle Yaşam Ağacı ile ilişkilidir . Birçok yorum, tasvirin, ağacı dölleyen ve ona yönelen genii olduğunu belirtti. Diğer yorumlar, çam kozalağını mu-li-la olarak bilinen bir nesne olarak yerleştirir ve kova ile birlikte, gerçek veya doğaüstü olan kötü güçleri önlemek için kullanılır. Başka bir yorum, üstündeki ağacın ve güneşin cennet ve dünya arasındaki ayrımı temsil ettiğini belirtti. Bazı teoriler, bu sembollerin güneşin Şam’ı simgelediği Assur kültüyle doğrudan ilişkili olduğunu belirtir.güneş tanrısı ve ağaç Assur’un kendisini sembolize eder. Bu nedenle, ağacı koruyan geniilerin Asurların dünyayı ve daha da önemlisi Asur İmparatorluğu’nu koruduğuna inandıkları doğaüstü güçleri temsil ettiği anlaşılmaktadır.

Kralların ve geniilerin süslü doğası nedeniyle, kral ve bir cin arasındaki ayrımın imkansız olduğu birçok kez vardır. Aynı kıyafetler giyiyorlar ve cin kanatları yoksa, onu insandan ayıran hiçbir şey yoktur. Hem genii hem de kral, bir hilalden asılı tek bir konik uçlu kolye ucu kolye takmıştı. Ayrıca bir cin sakallı olsaydı, insan sakalından farklı bir şey olmazdı. Bir insanın standart sakalı üç katmandan oluşuyordu ve cin de aynı şekilde olurdu. Daha sonra sakal varyasyonları var, ancak hala genii kraldan ayırmıyor.

Kanatlı geni , Asur ve Küçük Asya’nın Erken Demir Çağı sanatında çok sayıda başka mitolojik melezle birlikte yaşamıştır. Arkaik Yunanistan’ı “ oryantalizasyon döneminde ” etkilediler , Chimera , Griffin veya Pegasus gibi Yunan mitolojisinin melez yaratıklarına ve “kanatlı adam” durumunda Talos’a yol açtılar . Oryantalizasyon döneminin kökeni, Erken Demir Çağı (M.Ö. 9. yüzyıl) Girit’te , Asur şablonlarından açıkça esinlenen sakallı ve kanatlı figürlerin bronz kaselere ve diğer eserlere kazınmış olduğu bulunmuştur.

“Kanatlı adam” da arasında bir görünüm sağlar Chayot ait Ezekiel ‘ın Merkabah vizyon ve üzeri Vahiy 4: 7 sembolü haline Matthew Misyoneri . Serafimler arasında Yeşaya (6: 1-3) altı kanadı her vardır.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir